Świadomy oddech. Wolność od stresu.

Jeśli chcesz mieć lepszy wgląd w temat oddechu i stresu pobierz publikację, kompendium wiedzy o oddechu i stresie.

Czytając ten podręcznik, staraj się robić przerwy i oddychać świadomie. Pomoże Ci to poczuć, jak Twój oddech rezonuje w Twoim ciele i jak to odnosi się do wiedzy i sugestii zawartych w treści podręcznika. Każdy czuje inaczej i dlatego pozwól sobie na doświadczenia bez oceniania i pośpiechu.

Przymknij oczy i weź spokojny wdech, gdy poczujesz, że nadchodzi wydech po prostu go wypuść.

Regularna praktyka

Aby rozpocząć własną, regularną praktykę, należy wybrać moment, gdy jesteśmy spokojni. Z naszego doświadczenia i przeprowadzonych rozmów ze świadomie oddychającymi nauczycielami i rodzicami wynika, że w ciągu dnia mamy zasadniczo dwa takie momenty: rano i wieczorem.

Rano i wieczorem

Rano: gdy wstajemy, przeciągamy się, pijemy szklankę letniej wody… możemy wtedy wzbogacić naszą poranną rutynę o proste ćwiczenie oddechowe. Sugerujemy tutaj wszelkiego rodzaju oddechowe praktyki pobudzające i energetyzujące, które z czasem będą miały tak silny efekt, że mogą nawet zastąpić poranną kawę. Dodatkowo przetestujesz na sobie ćwiczenie, które później możesz zaproponować uczniom w swojej klasie.

Wieczorem: gdy szykujemy się do spania. Umyliśmy się, zgasiliśmy światło i leżymy pod kołdrą czekając na sen.

O praktykach, fizjologii i psychologii oddechu przeczytasz w naszym e-booku

Back to top of the page